W górę

Raport

Biblioteka

Biblioteka szkolna otwarta jest od godz. 8:00 do 16:00

W dniach 14-18 maja 2018 r. w Mrzeżynie odbyło się spotkanie w ramach wymiany uczniowskiej między PSP7 z Zielonej Góry i IGS Isernhagen. Jak co roku spotkanie odbyło się dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez PNWM za pośrednictwem Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr”.

Łącznie 41 uczniów z obu szkół uczestniczyło w zajęciach integracyjnych, językowych i sportowych oraz w różnych imprezach, zabawach i wycieczkach. Uczniowie zakwaterowani byli w ośrodku „Famasta” w Mrzeżynie – nadmorskiej miejscowości położonej nad rzeką Regą. Po przybyciu grupy niemieckiej odbyły się zabawy integracyjne, podczas których każdy próbował zapamiętać imiona nowych koleżanek i kolegów. Wszyscy opowiadali też o sobie i swoich zainteresowaniach. Już pierwszego dnia cała grupa spotkała się na zajęciach w świetlicy, gdzie wysłuchała legendy o niesłownym Mikołajku i wykonywała do niej ilustracje. Odtąd wszyscy będą zwracać szczególną uwagę na pokrywającą wydmy roślinę o nazwie „mikołajek nadmorski”.

We wtorek 15 maja uczniowie pojechali na wycieczkę do Kołobrzegu – nadmorskiego uzdrowiska położonego nad rzeką Parsętą. Spacerowali tam m. in. promenadą nadmorską, z molo podziwiali piękne widoki i pływające w oddali statki oraz robili sobie pamiątkowe zdjęcia w muszli koncertowej.

W środę 16 maja odbyła się wycieczka do Trzęsacza – bardzo znanej malutkiej miejscowości nad Bałtykiem, pięknie położonej na klifowym brzegu morza. Wszystkich bardzo zainteresowała historia kościoła z XV wieku i legendy związane z ruinami kościoła. Niesamowitą atrakcją okazało się zwiedzanie Muzeum Multimedialnego na Klifie. Dla wszystkich było to nie tylko spotkanie z historią, geografią, czy nauką o regionie, ale też wyjątkowe przeżycie i lekcja wyobraźni. Wszystkim bardzo spodobało się to wyjątkowe miejsce. Uczestnicy wymiany uczniowskiej odbyli tam prawdziwą podróż w czasie i przestrzeni. Ciekawym przeżyciem było wejście na latarnię morską w Niechorzu, która jest trzecią pod względem wysokości na polskim wybrzeżu Bałtyku. Z kolei w Muzeum Przyrodniczym Wolińskiego Parku Narodowego wszyscy podziwiali zbiory ukazujące piękno przyrody WPN (ssaki, ptaki wodne, bursztyny, skamieliny).

Pogoda sprzyjała aktywności fizycznej na plaży, gdzie powstawały budowle z piasku i odbywały się wspólne zabawy. Zabawy integracyjne na plaży i w świetlicy pozwoliły szybko przełamać wszelkie bariery i lepiej się poznać.

Uczniowie codziennie spotykali się na zajęciach w świetlicy, gdzie m. in. w parach polsko-niemieckich wykonywali prace pt. „Zdrowe śniadanie”/”Gesundes Frühstück”, do których w ulotkach reklamowych wyszukiwali odpowiednich produktów. Nasi uczniowie wspólnie z rówieśnikami z Niemiec pracowali nad projektem, przedstawiającym atrakcje turystyczne w miejscowościach nadmorskich, które zwiedzili oraz nad słowniczkiem niemiecko-polskim tematycznie związanym z morzem.

W czwartek 17 maja aktywnie uczestniczyli w olimpiadzie sportowej na boisku przy ośrodku, gdzie w grupach niemiecko-polskich startowali w różnych konkurencjach sportowych. Oprócz zabaw sportowych wszystkie drużyny zmagały się z zadaniami językowymi i mogły wykazać się wiedzą o krajach niemieckojęzycznych i Polsce. Następnie każda drużyna miała okazję zaprezentować wykonaną przez siebie pracę. Wieczorami nie można było narzekać na nudę – na wszystkich czekało wiele atrakcji, np. dyskoteka czy grillowanie.

W ostatnim dniu tygodniowego pobytu w Mrzeżynie wszyscy uczestnicy wymiany uczniowskiej otrzymali pamiątkowe dyplomy i certyfikaty potwierdzające pobyt na 15. południku wyznaczającym czas środkowoeuropejski. Wszyscy mieli także możliwość ocenić poszczególne punkty programu. Każdy mógł oddać 4 głosy i w ten sposób ocenić, co najbardziej podobało mu się podczas wspólnego pobytu nad morzem. Najwyżej ocenione zostały wspólne zabawy na plaży, przyjaciele, wycieczki do Trzęsacza, Niechorza, Kołobrzegu oraz dyskoteka i grillowanie.

Ostatniego dnia uczniowie składali statki – origami, którymi wymieniali się ze swoimi nowymi koleżankami i kolegami. Na każdym statku pojawił się nie tylko adres, ale też prośba „Schreib mir bitte!”/”Napisz do mnie!”

Po obiedzie wszyscy się ze sobą pożegnali i każda z grup udała się w podróż powrotną do domu. W autokarze uczniowie wspominali wspólnie spędzone chwile i oglądali pamiątki znad morza.

Janina Hływa - nauczyciel języka niemieckiego, opiekun

Zapraszamy do galerii

Jak uczniowie wspominają wspólne spotkanie z rówieśnikami z niemieckiej szkoły?

W Mrzeżynie odbyła się wymiana uczniowska, która rozpoczęła się 14 maja i trwała do 18 maja. Było super! Mieliśmy dyskotekę, wyjścia na miasto i na plażę, zabawy integracyjne, olimpiady sportowe i wyjeżdżaliśmy na wycieczki do Niechorza, Międzyzdrojów, Trzęsacza i Kołobrzegu. Poznałam Anik, Paulę, Olivera, Magdę i Leonę. Codziennie pisałam pamiętnik o tym, co wydarzyło się w danym dniu. Śpiewaliśmy też piosenki i robiliśmy różne projekty. OGÓLNIE BYŁO SUPER!

Jagoda Urbaniak z klasy 4d

W maju uczestniczyłyśmy w wymianie uczniowskiej z koleżankami i kolegami z niemieckiej szkoły IGS Isernhagen. Najbardziej podobała nam się wycieczka do Trzęsacza. Zwiedziliśmy tam Muzeum Multimedialne i zobaczyliśmy ruiny kościoła. Kupiłyśmy sobie kilka pamiątek. Często wspólnie bawiliśmy się na plaży i mieliśmy zawody sportowe. Poznałyśmy nowe koleżanki i kolegów z niemieckiej szkoły, których uczyliśmy polskiej piosenki. Bardzo nam się podobało i chciałybyśmy pojechać na wspólne spotkanie w przyszłym roku.

Michalina Mróz i Zosia Cieślak z klasy 5a

W tym roku brałam udział w wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie. Przyjechała tutaj grupa uczniów z niemieckiej szkoły IGS Isernhagen i 21 uczniów z naszej szkoły. W ciągu całego tygodnia dużo się działo i było super. Czasami chodziliśmy na plażę i chociaż po piasku bardzo trudno było się poruszać, nie przeszkadzało mi to. Mieliśmy dużo wycieczek, zwiedziliśmy ciekawe miejsca w Kołobrzegu, Międzyzdrojach, Trzęsaczu i Niechorzu. Było tyle zabaw i zajęć, że nie było czasu na siedzenie w pokoju. Mieliśmy m. in. ciekawe zajęcia sportowe i zajęcia w świetlicy. Poznałam tam dużo osób, które bardzo polubiłam. Ostatniego dnia wymieniliśmy się adresami, bardzo trudno było się rozstać. Nawet się nie obejrzeliśmy, a minęło 5 dni. Teraz będę tęsknić za koleżankami i kolegami, których tam poznałam. Bardzo mi się tam podobało.

Hania Leks z klasy 4e

W dniach 14.05-18.05.2018 r. byłam na wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie. Po pięciu godzinach jazdy dojechaliśmy do ośrodka „Famasta” i po rozpakowaniu walizek poszliśmy na plac zabaw, gdzie czekaliśmy na grupę niemiecką. Prawie codziennie były ciekawe wspólne zajęcia w świetlicy. Wycinaliśmy, przyklejaliśmy, rysowaliśmy, słuchaliśmy legendy i rozmawialiśmy z koleżankami i kolegami z Niemiec. Byliśmy na wycieczkach w Trzęsaczu, Kołobrzegu, Międzyzdrojach i Niechorzu, gdzie zwiedziliśmy ciekawe zabytki i poznaliśmy ich historię. Mieszkaliśmy w 3-osobowych pokojach, które były bardzo wygodne, a jedzenie w ośrodku w Mrzeżynie było przepyszne!

Poznałam wiele koleżanek i kolegów, z którymi wymieniłam się adresami, więc będziemy do siebie pisać listy. Na wymianie uczniowskiej bardzo mi się podobało.

Karolina Jakubaszek z klasy 4d

W maju brałam udział w spotkaniu z koleżankami i kolegami z Niemiec. 14 maja pojechałam do Mrzeżyna. Gdy przyjechałam do ośrodka, rozgościłam się w pokoju, a potem bawiliśmy się na placu zabaw. Później przyjechały dzieci z niemieckiej szkoły i bawiliśmy się z nimi i mieliśmy zajęcia integracyjne w świetlicy.

15 maja po śniadaniu pojechaliśmy do Kołobrzegu, gdzie wchodziliśmy na latarnię morską i zwiedziliśmy Muzeum Minerałów. Po powrocie mieliśmy zajęcia w świetlicy.

16 maja byliśmy na wycieczkach w Trzęsaczu, Międzyzdrojach i Niechorzu. W Muzeum Multimedialnym w Trzęsaczu było bardzo ciekawie. Wieczorem odbyła się dyskoteka. TO BYŁA NAJLEPSZA DYSKOTEKA NA JAKIEJ BYŁAM!

17 maja bawiliśmy się wspólnie na plaży, wykonywaliśmy w świetlicy projekt – składankę ze słowniczkiem w języku polskim i niemieckim. Wieczorem było ognisko i pieczenie kiełbasek.

18 maja – to był dzień mieszanych uczuć, ponieważ z jednej strony cieszyłam się, że poznałam wspaniałych ludzi i dobrze się bawiłam, a z drugiej strony było mi smutno, że tak mało dni spędziliśmy razem i muszę się z nimi rozstać, a bardzo dobrze się zakolegowałam z Oliverem, Sophie, Magdą i Anik. Trudno było się z nimi rozstać, aż się popłakałam. Podczas podróży do domu ciągle wspominałam wspólnie spędzone chwile.

Liwia Witczak z klasy 4e

W tym roku pojechałam na wymianę uczniowską do Mrzeżyna. Bardzo mi się podobało. Wiele się działo, ale według mnie najfajniejsza była wycieczka do Trzęsacza oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek. Warto było tu przyjechać.

Gosia Belica z klasy 5a

E-DZIENNIK

Zaloguj

Galeria

Nowości

Dzień Patrona Szkoły 2024

9 lutego obchodziliśmy Dzień Patrona Szkoły – Mikołaja Kopernika. W tym dniu na drugiej godzinie lekcyjnej odbył się apel dla klas 6 - 8. Program artystyczny przygotowała klasa 7b.

Więcej…

Nasz kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N

ul. Zielonogórska 5

65-256 Zielona Góra

tel. 68 454 96 17

tutaj jesteśmy

Copyright © 2024 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Mikołaja Kopernika w Zielonej Górze Rights Reserved.