W górę

Raport

Biblioteka

Biblioteka szkolna otwarta jest od godz. 8:00 do 16:00

Od 1999 roku nasza szkoła organizuje spotkania z uczniami z zaprzyjaźnionej niemieckiej szkoły z Langenhagen. Wspólne spotkania odbywają się dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez PNWM za pośrednictwem Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr”.

W tym roku szkolnym w terminie 09.05-13.05.2016 r. w ramach wymiany uczniowskiej grupa uczniów z klas 4b, 5b i 5c udała się nad morze na wspólne spotkanie z niemieckimi koleżankami i kolegami z zaprzyjaźnionej IGS/SÜDBrinker Schule.

Nasze tygodniowe spotkanie miało miejsce w Mrzeżynie, które jest jednym z najładniejszych kąpielisk Pomorza Zachodniego na wybrzeżu polskiego Bałtyku.

Około godziny 16:00 w poniedziałek, na teren ośrodka przyjechał autokar z grupą niemiecką. Wprawdzie na początku uczniowie nieśmiało spoglądali na siebie wzajemnie, ale gry i zabawy integracyjne oraz wymiana upominków po kolacji pomogły pokonać wszelkie bariery. Uczestnicy wymiany już od pierwszego dnia na zajęciach w świetlicy uczyli się zwrotów i wyrażeń w obu językach, opowiadali o sobie i swoich zainteresowaniach, a następnie mimo późnej pory wybrali się wspólnie na krótki spacer na plażę.

We wtorek (10.05.2016 r.) po śniadaniu została zorganizowana wycieczka do Kołobrzegu – miasta położonego nad rzeką Parsętą przy ujściu do morza. Kołobrzeg jest atrakcyjnym kurortem nadmorskim, w którym zachowało się wiele interesujących zabytków. Grupa polsko-niemiecka spacerowała m.in. promenadą nadmorską, która biegnie wzdłuż brzegu morskiego, miała możliwość zatrzymania się przy pamiątkach, podziwiania szerokiej i piaszczystej plaży oraz wypływających w morze statków.

Dużą atrakcją był dla wszystkich spacer po molo w Kołobrzegu, z którego można było podziwiać bezkres morza i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia.

Duże wrażenie zrobiła na wszystkich latarnia morska zbudowana na początku XX wieku w miejscu XVIII-wiecznego fortu „Ujście”, skąd roztaczał się piękny widok na morze, plażę, port handlowy i pasażerski oraz Park Zdrojowy. Uwagę uczniów przykuła bogata kolekcja minerałów w muzeum minerałów w latarni. Po południu uczniowie naszej szkoły wspólnie z rówieśnikami z Niemiec pilnie opracowywali słowniczek polsko-niemiecki tematycznie związany z morzem, a następnie przyjemnie spędzili czas na plaży budując różne budowle z piasku, kopiąc zbiorniki wodne, zbierając muszelki i kamyczki oraz uczestnicząc w zabawach integracyjnych na świeżym powietrzu.

W środę (11.05.2016r.) po śniadaniu odbyła się wspólna wycieczka do Trzęsacza – bardzo znanej malutkiej miejscowości nadmorskiej, pięknie położonej na wysokim klifowym brzegu morza. Z tarasu widokowego wszyscy podziwiali piękny widok na morze i ruiny kościoła oraz okolice wybrzeża klifowego.

Przy ruinach świątyni grupa zatrzymała się przy tablicy informującej, że przez miejscowość przebiega 15. południk długości geograficznej wschodniej wyznaczający czas środkowoeuropejski. W rzeczywistości oznacza to, że w Trzęsaczu przez pół roku czas zegarowy jest identyczny z czasem słonecznym. Tablica informująca o tym fakcie została ustawiona w 1973 roku, w 500. rocznicę urodzin patrona naszej szkoły Mikołaja Kopernika.

Lekcja w Muzeum Multimedialnym na Klifie w Trzęsaczu była dla wszystkich nie tylko spotkaniem z historią, geografią czy nauką o regionie, ale także wyjątkowym przeżyciem i lekcją wyobraźni. Ekspozycja przygotowana przez najlepszych europejskich specjalistów, instalacje świetlne, animowane makiety, prezentacje przybliżyły uczestnikom wymiany polsko-niemieckiej historię kościoła w Trzęsaczu, który jest zabytkiem klasy 0. Poznali oni tutaj historię związaną z ruinami kościoła z XV wieku, który został zbudowany w odległości około 2 km od klifowego brzegu. Pod naporem fal brzeg stale się cofał i w roku 1820 odległość kościoła od brzegu wynosiła już tylko 13 metrów. W 1901 roku spadła do morza północna ściana świątyni, później kolejne fragmenty. Podczas seansu w muzeum uczniowie obserwowali, w jaki sposób postępował proces abrazji , poznali również legendy związane z ruinami kościoła.

Kolejną atrakcją była wycieczka do Międzyzdrojów: spacer promenadą nadmorską, Aleją Gwiazd oraz podziwianie z molo wspaniałej panoramy na Zatokę Pomorską, piaszczystą plażę i klifowe brzegi Wolina. Równie ciekawe było zwiedzanie Muzeum Przyrodniczego Wolińskiego Parku Narodowego, którego zbiory ukazują piękno przyrody WPN: ssaki leśne, ptaki wodne oraz florę charakterystyczną dla nadmorskiego wybrzeża. Po dniu pełnym atrakcji grupa polsko-niemiecka wróciła do ośrodka w Mrzeżynie. Wieczorem wszyscy bawili się świetnie przy ognisku i pieczeniu kiełbasek. Grillowanie i zabawy na świeżym powietrzu były okazją do bliższego poznania się wzajemnie i miłego spędzenia czasu.

W czwartek (12.05.2016 r.) po śniadaniu została zaplanowana wycieczka do Niechorza na latarnię morską, która jest trzecią co do wielkości na polskim wybrzeżu. Wspinaczka na latarnię nie należała do łatwych zadań (45m), ale trud się opłacił – niezapomniane wrażenia i przepiękne widoki zostaną na długo w pamięci. Wszyscy miło wspominają także spacer klifowym wybrzeżem do centrum miejscowości i pomnika foki Depki. Po obiedzie odbyła się długo przez wszystkich wyczekiwana olimpiada sportowa, podczas której uczniowie brali udział w różnych konkurencjach, m.in. bieg z balonem, bieg parami z piłką, wyścigi sztafetowe ze zmianą koszulki z logo szkoły, bieg z piłeczką na rakietce do tenisa, skakanie na skakance. Zmagania drużyn kończyło zadanie językowe, które polegało na ułożeniu z liter jak największej liczby wyrazów w języku niemieckim i prezentacji prac każdej z grup.

Następnie uczniowie kontynuowali pracę nad słowniczkami polsko-niemieckimi, a po kolacji bawili się na dyskotece, która trwała do godziny 21:30 i okazała się jednym z najwyżej ocenionych przez uczestników wymiany uczniowskiej punktów programu.

W piątek (13.05.2016 r.) po śniadaniu odbywały się zajęcia w świetlicy – malowanie mandali i wymiana adresami, a także podsumowanie i ocena wspólnego spotkania, co dostarczyło wszystkim wielu emocji. Uczestnicy wymiany uczniowskiej otrzymali pamiątkowe dyplomy, z którymi pozowali do pamiątkowego zdjęcia. Następnie odbyło się podsumowanie programu na tarczy, na której każdy uczestnik wymiany uczniowskiej mógł dokonać oceny poszczególnych elementów programu tygodniowego spotkania.

Przed południem po raz ostatni grupa polsko-niemiecka udała się na wspólny spacer po plaży, a w porcie rybackim znajdującym się u ujścia Regi podziwiała kolorowe kutry rybackie. Po obiedzie przyszedł czas na pożegnanie, które nie było łatwe – uściski i łzy, wszystkim było smutno, popłakało się wiele koleżanek i kolegów nie tylko z naszej szkoły, ale i ze szkoły niemieckiej. Grupa niemiecka wyruszyła w drogę powrotną około godziny 14:00, a zaraz po niej uczniowie z naszej szkoły. Przyjazd do Zielonej Góry odbył się zgodnie z planem o 19:30.

Teraz przyszedł czas na chwilę refleksji, oglądanie zdjęć i pamiątek, opowiadanie i wspominanie chwil spędzonych wspólnie z rówieśnikami z Niemiec. Nasi uczniowie mają nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym pojadą do Niemiec, by spotkać się z niemieckimi koleżankami i kolegami w Langenhagen.

Zapraszamy do galerii

Jak nasi uczniowie wspominają wspólne spotkanie

z rówieśnikami z Niemiec?

W poniedziałek 9 maja uczniowie z naszej szkoły spotkali się z grupą uczniów ze szkoły niemieckiej na wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie. Przez cały tydzień wiele się działo. Zwiedzaliśmy różne ciekawe miejsca. Panie zabierały nas na lody i gofry. Każdego popołudnia pracowaliśmy w świetlicy nad słowniczkiem niemiecko-polskim pt. „Am Meer”/„Nad morzem” i śpiewaliśmy piosenki. W środę było ognisko, a w czwartek dyskoteka. Bardzo polubiłam koleżanki i kolegów z Niemiec, m.in. Marwę, Louisa, Mirela, Sophie, Petera i Floriana. Z kilkoma z nich wymieniłam się adresami. Jedzenie w ośrodku było dość dobre. Ostatniego dnia poszliśmy na plażę i na lody. Pogoda była bardzo ładna, więc mogliśmy bawić się i budować zamki na plaży. Najgorsze dla mnie było pożegnanie z kolegami i koleżankami z Niemiec. Ja i moje koleżanki popłakałyśmy się, również nasi niemieccy rówieśnicy rozpłakali się przy pożegnaniu. Trudno było się rozstać. Na wspólnym spotkaniu w Mrzeżynie było bardzo fajnie.

Karolina Mikielska, klasa 5 c

Od 9 do 13 maja 2016 r. byłem na wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie. Poznałem wielu kolegów z Niemiec, m.in. Petera, Louisa i Floriana. Byliśmy na wielu wspaniałych wycieczkach: w Kołobrzegu, Trzęsaczu, Międzyzdrojach i Niechorzu. Najbardziej podobało mi się w Trzęsaczu, gdzie uczestniczyliśmy w seansie w Muzeum Multimedialnym.

Marcel Augustyniak, klasa 4 b

Na wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie najbardziej podobało mi się zwiedzanie ciekawych miejsc i zabytków, przyjaciele z Niemiec, dyskoteka i zabawy na plaży.

W ostatnim dniu wymieniłam się adresem z Candidą, z którą się najbardziej zaprzyjaźniłam. W ciągu całego tygodnia zwiedziliśmy dwie latarnie morskie, Muzeum Multimedialne w Trzęsaczu, ruiny kościoła, Muzeum Przyrodnicze, chodziliśmy na spacery i wspólnie uczestniczyliśmy w zajęciach. Codziennie po południu pracowaliśmy nad słowniczkiem Leporello, śpiewaliśmy piosenki i opowiadaliśmy o sobie. Byliśmy w wielu pięknych i ciekawych miejscowościach: Trzęsaczu, Kołobrzegu, Niechorzu, Międzyzdrojach. Przez cały tydzień było super, bardzo mi się podobało i chciałabym brać udział w następnym spotkaniu z niemieckimi koleżankami i kolegami.

Anna Czerska, klasa 5 b

W tym roku w maju uczestniczyłem w wymianie uczniowskiej. Było bardzo fajnie. Zaprzyjaźniłem się z kolegami z Niemiec: Connorem, Christianem i Louisem. Byliśmy na wielu ciekawych wycieczkach, m.in. w Kołobrzegu, Trzęsaczu, Międzyzdrojach i Niechorzu. Codziennie mieliśmy zajęcia językowe, w czasie których śpiewaliśmy piosenki i robiliśmy słowniczek niemiecko-polski. Szkoda, że to wszystko tak szybko minęło.

Wiktor Loch, klasa 5 c

9 maja pojechałam na wymianę uczniowską z niemiecką szkołą do Mrzeżyna, gdzie mieliśmy zakwaterowanie i jedzenie. Zaprzyjaźniłam się z Ramoną, Kathariną i Annie. Rozmawiałyśmy i wspólnie się bawiłyśmy, chodziłyśmy też razem po plaży i zbierałyśmy muszelki. Najbardziej podobały mi się wycieczki i zwiedzanie latarni morskich oraz ruiny kościoła w Trzęsaczu, a także seans w Muzeum Multimedialnym i Muzeum Przyrodnicze w Międzyzdrojach. Bardzo podobało mi się na dyskotece, gdzie bawiłam się wspólnie z koleżankami niemieckimi. Bardzo często mieliśmy zajęcia grupowe, chodziliśmy na lody i kupowaliśmy pamiątki. Na spotkaniu z niemieckimi koleżankami i kolegami było super.

Maria Cichocka, klasa 5 b

Byłem na wymianie polsko-niemieckiej w Mrzeżynie od 9 maja do 13 maja 2016 r. Byliśmy na wielu wycieczkach: w Niechorzu, Kołobrzegu, Trzęsaczu, Międzyzdrojach. Poznałem wiele legend i zwiedziłem ciekawe miejsca. Zaprzyjaźniłem się z niemieckimi kolegami, m. in. Z Lee, Florianem, Peterem. Bardzo podobała mi się olimpiada sportowa, dyskoteka i wspólne grillowanie. Niezapomniane też były wspaniałe widoki. Chciałbym pojechać na podobne spotkanie za rok.

Łukasz Bruczyński, klasa 5 b

W tym roku uczestniczyłam w wymianie polsko-niemieckiej w Mrzeżynie. Było fantastycznie. Poznałam wielu Niemców, m.in. Annie, Julienne, Mirela, Louisa, Floriana, Christiana, Jolinę. Byliśmy na wielu wycieczkach. Pracowaliśmy także codziennie nad słowniczkiem niemiecko-polskim „Am Meer”/„Nad morzem”. Przy stoliku siedziałam z koleżankami niemieckimi Julienną i Joliną, z którymi najczęściej rozmawiałam. Wymieniłam się z nimi adresem, a także otrzymałam od innych niemieckich koleżanek adresy. Najbardziej podobało mi się to, że wszystkie niemieckie koleżanki i koledzy byli super.

Anna Ansilewska, klasa 5 b

W maju byłem na tygodniowym spotkaniu w Mrzeżynie z niemieckimi kolegami i koleżankami. Poznałem tam Louisa, Cana i Floriana, z którymi świetnie się dogadywaliśmy. Jeździliśmy na różne wycieczki. Najbardziej podobała mi się latarnia morska w Niechorzu, dyskoteka i ognisko. Na spotkaniu z Niemcami bardzo mi się podobało.

Kuba Pańtak, klasa 4 b

Od 9 do 13 maja uczestniczyłam w polsko-niemieckiej wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie. Poznałam dużo koleżanek i kolegów z Niemiec. Najbardziej zaprzyjaźniłam się z Lee-Anne, Clarą i Joline. Najbardziej podobało mi się pieczenie kiełbasek na ognisku, dyskoteka i wspólne zabawy na plaży.

Amelia Siembida, klasa 5 b

W poniedziałek 9 maja 2016 grupa uczniów z naszej szkoły pojechała do Mrzeżyna na spotkanie z niemieckimi dziećmi. Przez cały tydzień wspólnie się bawiliśmy, pracowaliśmy w świetlicy, śpiewaliśmy i jeździliśmy na wycieczki. Byliśmy w Niechorzu, Międzyzdrojach, Trzęsaczu i Kołobrzegu. Jedliśmy dużo lodów i gofrów. Chodziliśmy na plażę i wspólnie budowaliśmy zamki z piasku. Zaprzyjaźniłam się z Angeliką, Charline i Louisem. W świetlicy wykonywaliśmy słowniczek niemiecko-polski Leporello o tematyce związanej z morzem i bawiliśmy się z rówieśnikami z Niemiec. Przy stoliku siedziałam z Sophie, Angeliką i Karoliną. Było super.

Martyna Mazurkiewicz, klasa 5 c

W maju byłam na tygodniowym spotkaniu z koleżankami i kolegami z Niemiec. Razem chodziliśmy na plażę, bawiliśmy się i budowaliśmy zamki z piasku. Zwiedziliśmy ciekawe miejsca w Międzyzdrojach, Niechorzu, Trzęsaczu i Kołobrzegu. Poznałam wiele koleżanek i kolegów z Niemiec, m.in. Lee-Anne, Petera, Floriana, Charline, Annie Sofie. Bardzo mi się podobało na wspólnych zajęciach i wycieczkach. Gdy koleżanki i koledzy z Niemiec wyjeżdżali w piątek do domu to wiele osób płakało. Nawet Louis, który na dyskotece tańczył bez przerwy i został supertancerzem.

Ula Kwiatkowska, klasa 5 b

Dnia 9 maja 2016 wyjechałam do Mrzeżyna na wymianę uczniowską z niemiecką szkołą. Po południu zapoznaliśmy się z nowymi koleżankami i kolegami, przedstawialiśmy się i opowiadaliśmy o sobie. We wtorek pojechaliśmy na wycieczkę do Kołobrzegu i wchodziliśmy na latarnię morską, która ma 26 metrów. W środę obejrzeliśmy seans w Muzeum Multimedialnym na Klifie w Trzęsaczu i poznaliśmy różne legendy związane z ruinami kościoła w Trzęsaczu, a także poznaliśmy przyczyny zniszczenia kościoła.

W czwartek wchodziliśmy na latarnię morską w Niechorzu, która ma 45 metrów wysokości. Codziennie mieliśmy w świetlicy zajęcia językowe. W piątek przy pożegnaniu z koleżankami i kolegami z Niemiec większość z nas się rozpłakała (w tym również ja).

Żal było, że już koniec i trzeba się pożegnać. Najbardziej zaprzyjaźniłam się z Marwą, Charline, Florianem i Joline.

Amelia Rudiak, klasa 5 c

W tym roku byliśmy na wymianie uczniowskiej w Mrzeżynie, gdzie bardzo wiele się działo. Poznaliśmy wielu przyjaciół z Niemiec, m.in. Sophie, Connora, Clarę, Charlinę, Marwę, Julienne, Candidę, Mirela, Ramonę, Lucę. Odwiedziliśmy też piękne miejsca w takich miejscowościach, jak Trzęsacz, Kołobrzeg, Międzyzdroje i Niechorze. Najbardziej podobało mi się w Trzęsaczu i Międzyzdrojach, a także podczas grillowania przy ognisku. Podczas zajęć i wycieczek rozmawialiśmy z Niemcami i uczyliśmy ich polskich słów. Wszyscy byli super. Świetnie się bawiliśmy na dyskotece. „Król Parkietu” – Louis tańczył najlepiej. W czwartek po południu mieliśmy olimpiadę sportową, w której wszyscy braliśmy udział. Wygrała moja drużyna, w skład której wchodzili niemieccy koledzy i koleżanki oraz kilka koleżanek z mojej szkoły z Zielonej Góry. Ogólnie mówiąc, na spotkaniu w Mrzeżynie było cudownie.

Dominika Ziółkowska, klasa 5 b

Na spotkaniu z Niemcami w Mrzeżynie było bardzo fajnie. Dla mnie to był super wyjazd, na którym poznałem nowych kolegów: Mirela, Floriana i Louisa. Najlepsze atrakcje moim zdaniem to było zwiedzanie latarni w Kołobrzegu i Niechorzu oraz ruin starego kościoła z XV wieku w Trzęsaczu. W czwartek w ostatni wieczór panie urządziły nam wspaniałą dyskotekę, za którą bardzo dziękuję. Ten wieczór był najlepszy ze wszystkich. W piątek po południu Niemcy wyjechali. Przy pożegnaniu „przybijaliśmy piątki” i machaliśmy naszym kolegom i koleżankom z Niemiec. Cały wyjazd uważam za udany.

Maciek Sitarz, klasa 4 b

W maju byliśmy na wymianie polsko-niemieckiej w Mrzeżynie i mieszkaliśmy w ośrodku FAMA-STA. Poznałem wielu kolegów, m.in. Louisa, który nauczył się mówić po polsku TAK, NIE i bardzo często powtarzał te słowa, a także Floriana, który chętnie powtarzał po nas różne wyrazy. Byliśmy na wielu wycieczkach i mieliśmy często zajęcia w świetlicy. Kupiłem wiele pamiątek, bawiłem się na dyskotece i wspólnie z kolegami budowałem różne budowle na plaży.

Mateusz Wojciechowski, klasa 5 c

Najbardziej podobało mi się w Niechorzu na latarni morskiej, która miała wysokość 45 metrów, zasięg światła 20 mil morskich, czyli 37 kilometrów. Poznałem też różnych kolegów z Niemiec: Lee, Floriana, Cana, Louisa, Connora, Mirela, Petera. Z Florianem rozmawiałem po niemiecku, z Lee grałem w piłkę nożną, a z Louisem siedziałem przy obiedzie na stołówce. Byliśmy też na wycieczce w Kołobrzegu, gdzie wchodziliśmy na latarnię morską, która ma wysokość 26 metrów. Zwiedziliśmy też Muzeum Minerałów, w którym znajdowała się replika największej muszli w Polsce i miała 250 kilogramów wagi. Byliśmy też w Międzyzdrojach na molo, które jest drugim co do długości w Polsce i w Muzeum Przyrodniczym Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie podziwialiśmy mnóstwo ciekawych ptaków i roślin tego regionu. Chodziliśmy często na plażę i wspólnie z kolegami niemieckimi budowaliśmy zamki z piasku, a także braliśmy udział w różnych zabawach. Ja szukałem muszelek i ładnych kamyczków. Często chodziliśmy na lody i gofry. Znakomicie bawiłem się z kolegami.

Hubert Krzywiński, klasa 4 b

Pierwszego dnia na wymianie polsko-niemieckiej zapoznawaliśmy się z koleżankami i kolegami z Niemiec. Przedstawialiśmy się, każdy opowiadał o sobie i wymienialiśmy się upominkami. Następnego dnia pojechaliśmy na wycieczkę do Kołobrzegu, na której było fantastycznie. W kolejnych dniach też mieliśmy wiele atrakcji: wycieczki do Trzęsacza, Międzyzdrojów, Niechorza, a także zabawy na plaży, grillowanie przy ognisku i dyskotekę. Codziennie spotykaliśmy się na zajęciach językowych w świetlicy, gdzie śpiewaliśmy i pracowaliśmy w grupach z niemieckimi koleżankami i kolegami. Każdego dnia byliśmy zapraszani na lody i gofry. Najbardziej polubiłam Louisa, Sophie, Marwę, Floriana i Charlinę. Dla nas najgorsze było rozstanie, każdy z nas strasznie to przeżywał i wszyscy płakaliśmy. Nigdy nie byłam na takiej fajnej wymianie.

Zosia Biniszkiewicz, klasa 5 c

9 maja 2016 o godzinie 8 wyjechałem z kolegami i koleżankami na wymianę uczniowską do nadmorskiej miejscowości Mrzeżyno. Gdy dojechaliśmy na miejsce wszyscy byli zmęczeni, a zarazem bardzo uradowani i z niecierpliwością wyglądaliśmy przyjazdu grupy niemieckiej. Bardzo się ucieszyliśmy, gdy przyjechała grupa niemiecka. Na początku wstydziłem się trochę, ale jakoś to przeszło po wspólnym spotkaniu w świetlicy, gdzie opowiadaliśmy o sobie i wymienialiśmy się upominkami. Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Minerałów i na latarnię morską w Kołobrzegu. Oglądaliśmy piękne widoki i jedliśmy lody. Po powrocie pracowaliśmy w świetlicy nad słowniczkiem niemiecko-polskim w formie Leporello. Poznałem Louisa, który mówił troszkę po polsku, potem zapoznałem się z Connorem, z którym bardzo dobrze rozmawiało mi się po niemiecku. W środę wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Trzęsacza i Międzyzdrojów. W Trzęsaczu podziwialiśmy ruiny starego kościoła i wybraliśmy się do Muzeum Multimedialnego na seans o kościele i przyczynach jego zniszczenia. W drodze do Międzyzdrojów zatrzymaliśmy się na przepięknym parkingu na piknik. Byłoby świetnie, ale po stołach piknikowych chodziły mrówki. Louis uciekał, ponieważ oblazły go mrówki i było wesoło. W Międzyzdrojach byliśmy na molo, a potem jedliśmy bardzo smaczne gofry. Kolejnego dnia pracowaliśmy dalej nad słowniczkiem Leporello i było bardzo fajnie. W czwartek pojechaliśmy do Niechorza na wielką latarnię morską, która ma aż 46 metrów wysokości. Kiedy tam wszedłem, myślałem, że plecak mi zwieje, a więc zacisnąłem szelki z całej siły. Schodzenie z latarni nie miało końca, ale wreszcie udało się pokonać wszystkie schody. W Niechorzu kupiłem sobie różne pamiątki. Była bardzo ładna pogoda, więc często chodziliśmy na plażę, gdzie bawiliśmy się i budowaliśmy zamki z piasku. Już w czwartek Louis był bardzo smutny i cały czas powtarzał „jutro do widzenia”. Przed pożegnaniem zapukał do mojego pokoju Connor i dał mi prezent. Byłem bardzo szczęśliwy. W piątek wymienialiśmy się adresami, otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomy, bawiliśmy się na placu zabaw i na plaży. Po obiedzie gdy pobraliśmy prowiant na drogę żegnaliśmy się z grupą niemiecką – przybijaliśmy sobie „piątkę”. Na wspólnym spotkaniu w Mrzeżynie było bardzo fajnie i ciekawie.

Mateusz Gregorczuk, klasa 5 c

E-DZIENNIK

Zaloguj

Galeria

Nowości

Dzień Patrona Szkoły 2024

9 lutego obchodziliśmy Dzień Patrona Szkoły – Mikołaja Kopernika. W tym dniu na drugiej godzinie lekcyjnej odbył się apel dla klas 6 - 8. Program artystyczny przygotowała klasa 7b.

Więcej…

Nasz kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N

ul. Zielonogórska 5

65-256 Zielona Góra

tel. 68 454 96 17

tutaj jesteśmy

Copyright © 2024 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Mikołaja Kopernika w Zielonej Górze Rights Reserved.